När man inte sover 

När jag inte kan sova på kvällarna så brukar jag sitta och googla runt på inrednings inspo. Tar idéer hur man kan inreda i sovrummet, hur ska nattduksbordet se ut, ska man ha några böcker på? Någon blomma kanske ? Ska man ha fler ljusstakar i sovrum även på sommaren? 

Hur kan man ändra om sitt kök? Ibland när jag har hittat något som jag tycker att jag lockas till, som får mig att fastna oerhört mycket på. Så brukar jag oftast ta enscreenshoot och göra en album i min telefon för att lättast hitta fram idéerna som jag har hittat. Om jag hittar några bilder när jag är vid datorn så sparar jag dem och för över in till mitt USB så   har jag dem sparat i min inspo fil map. 

 Just nu så försöker jag att fixa om våran balkong, hittills så har jag installerat upp ljusslingorna i taket ( vi har ett stort inglasat balkong så jag vill fixa mysfaktorn i den så man kan sitta nu på våren och sommaren längre i den, även när våra gäster kommer ) jag har planterat blommor i blomlådan. Jag har även fixat upp vita gardiner som jag har knutit ihop. Men klar känner jag mig inte. Fattas en del tycker jag tills jag är nöjd! 

Sedan efter den projekten känner jag att jag vill köpa nya möbler till vardagsrummet. Nya inrednings saker och måla om våran matbord! Just nu så är den ljus brun ( vi har en vanligt trä bord) som ska bli vit och samma med stolarna. Så jag måste hitta den perfekta färgen som man kan måla möblerna med. 

Jag har alltid älskat att möblera om och jag får alltid massa Idre och tips när jag ligger i sängen oc då så somnar jag alltid oftast sent. 😦 jag har alltid varit sån sedan jag var liten minns jag. Jag kunde vakna mitt på kvällen och började leta efter några leksaker och började anteckna massa lekar som jag kunde leka nästa morgon :p . 

Jag är idag glad att jag får mina idéer på kvällen för då så kan jag pyssla om något nästa dag om jag är ledig eller om det är fullt väder ute. 


Som denna underbara bilden, är taggen från Kristywicks via instagram , om ni gillar inredning så ska ni absolut titta in på hennes instagram. Hon håller på att renovera om sitt hus och hon har utmärkt och fint inrednings smak! 

Skulle jag ha tillfälle eller möjligheter att studera till inredning eller design, så skulle jag absolut göra det! Det är mitt mål eller önska att göra. Men det finns ingen i Jönköping tyvärr , inte som jag har sett iallafall. Så jag får bli ”självlärd” genom att studera runt via internet. 

Imorgon eller bättre sagt senare på dagen haha så ska jag fixa om i lägenheten eftersom jag fick massa idéer för både vardagsrummet och balkongen. Kanske köket med? 🤔 hahah nu måste jag försöka sova annars så kommer jag sitta och få massa idé och vara vaken hella kvällen.

Hoppas att ni får ett underbart söndagsmorgon 🙂 🌸🌸

Kommentera

