Min hemlighet …

Just nu så ligger jag i sängen och tittar rakt upp i taket. Både fästmannen och katten snarkar och drömmer in sig i drömmarnas rike, medans jag försöker somna.. men lyckas inte, jag har gått runt lite i lägenheten , druckit saft och vatten , ätit lite , läst lite på internet men det leder till med mass idé för min youtube kanal haha. Men nope inget har hjälpt mig att somna om. 

På de sista tiden så har jag allt mer svårare att sova och det slutar med att jag tänker på massa grejer vilket jag inte borde göra för jag måste sova. Jag kommer ihåg att jag har alltid varit sån, är vaken på kvällen och fått massa idé och tips i mitt huvud så jag var tvungen att skriva ner dem eller göra det på direkten. Som en gång, jag satt uppe från 2-5 och tillverkade smycke. Eller så försökte jag försiktigt möblera om lite i sovrummet men då försökte jag vara så tyst som möjligt för att inte väcka halva huset. 

Kanske är det bra att man är aktiv med massa tips och idéer, och att hjärnan är mest aktiv på kvällstid än på dagen ? Jag vet inte men ibland är det lite för jobbigt och man önskar att man kunde somna om och sova ut ordentligt.  

Det är därför jag skriver så att jag får ut lite tankar som jag har i huvudet om det inte kommer upp fler idéer då kommer jag lyckas att skriva en bok fram till morgonen hahaha. 

Andra anledningen till att jag måste sova är för att jag måste vakna tidigare imorgon , vid 10 och gå på ett möte men jag har känsla av att jag kommer sitta och googla på 100 saker efter jag bloggat. 

Min plan inför morgon dagen – 

*Gå på möte nr.1 !

*Gå på möte nr.2! 

*Handla mat osv ! 

*Åka hem och rensa kattlådan ! 

*Ta posten ! 

*Dammsuga lägenheten ! 

*Blogga om dagen! 

*Laga mat! 

*Försöka fixa mina naglar( försökte göra idag men orkade med ett hand och var inte nöjd så (fixade med gelé ) så det slutade med att jag …drog..bort dem med våld..ok halv våld haha, och det ångrar jag det gör fortfarande ont! men jag  ska försöka igen och ha mer tålamod ! Lyckas jag så kommer jag lägga upp bild på mina naglar !) 

Sen ska jag planera ut en ny video som jag ska filma, har inga idé just nu men jag kommer på. Jag är som mest aktiv på kvällen så då kommer idéen hahah. Har ni tips så skulle det vara gulligt om ni kunde tipsa mig om förslag! Men tråkiga nyheter, min fästman är kamera blyg och vill inte vara med i video så det är därför han inte är med i mina videos :(! Jag försökte men jag får samma svar så det enda han tackar ja om ham kan skrika svar eller liknande sålänge han inte är framför kameran :p. Men har ni tips så tipsa och jag tar jätte gärna emot tips! 

Sen min andra ”mission” är att leta efter en bra kamera som jag ska köpa när jag filmar. Har som sagt ingen bra vlogg kamera så min assistent och tillfälliga kamera är min telefon :(. Men jag letar ständigt efter kamera och jag vill ha en som känns bäst för mig och bekväm att arbeta med! Men jag måste välja snart eftersom det funkar inte att filma så som jag gör nu. 

Nu ska jag försöka sova , klockan är 04.35 och jag måste vara uppe helst vid 10! Jag hoppas på att jag somnar nu ! 

Vad gör ni imorgon? Har ni några planeringar? 🙂 

Jag hoppas på att ni får en fin fin morgon så hörs vi igen imorgon under dagen, vill ni hitta mig på instagram så heter jag där – Aleksandrasclouds 

Ta det lugnt nu 🌸🌸 


Kommentera

