så hände det….

Jag har märkt att jag börjar få lite mer rundare mage än vad jag hade innan. Och det kan vara ibland lite rätt jobbigt eftersom folk som jag känner och inte har mött på ett tag frågar mig alltid samma fråga- Är du gravid? nemen gud vad kul. 

Nej jag är inte gravid utan  jag har bara mat mage hahha. Som jag stör mig så hemskt mycket på! Jag har gymmat inna och varit verkligen hälsosam. Jag brukade gymma i ca 2 timmar varje dag och vilade kanske i en dag. Jag var verkligen besatt i att se tränad, med snygga former och allt.

Men en dag då när jag studerade i Grimslövs folkhögskola så gymmade jag på kvällen. Jag värmde upp mig som jag brukar alltid att göra, springa i ca 10 minuter på bandet och sen 10 min cykla.  Efter det så började med styrketräning och sedan fokusera på magen och baken. När jag tyckte att jag ville ta min sista spring på bandet ( som jag brukar alltid avsluta med) så hände det helt plötsligt. Min högra ben som jag opererades på när jag var 3 månader ( brok) kollapsade jag. Jag kunde inte ta mig upp, jag log där på golvet och försökte mig upp men jag ramlade ner igen. Det var 4 personer där i gymmet men dem trodde att jag la mig ner på golvet för att gymma så det var ingen som kom för att se om allt var okej, Jag började må illa och bli yr. 

Efter ca 5 minuter så kunde jag ta mig upp med hjälp utav  bandet som var bredvid mig. Jag tog min vattenflaska och haltade och hela vägen till mitt rum ( jag bodde i internatet och det var 3 minuter till mitt rum) såg jag två träd istället för ett träd. När jag kom in till mitt rum så kollapsade jag gen på golvet men denna gången så svimmade jag och jag vaknade senare på kvällen utav jag hade ont i huvudet och mådde illa.  Det var sista gången jag var i gymmet eftersom jag var för rädd att det skulle hända igen och jag har aldrig fått svar eller någon ledtråd vad det kunde ha varit den kvällen.

Idag så känner jag mig verkligen ohälsosam, jag väger 72 kg och har rund mage, jag orkar knappt springa i fem minuter utan att jag måste andas som att jag sprang i 30 minuter. Folk frågar om man är gravid vilket man inte är. Min kropp börjar bli allt mer konstigare och min mens brukar strula till sig allt mer än innan. 

 

Mitt mål är att gå ner och väga 60-65 kg som innan, få former som jag hade innan och kunna springa i minst 20 minuter utan att bli lika snabbt trött och andfådd. jag har köpt hem mig hantlar och en pilatesboll som jag har börjat träna med, men nu har jag inte rör dem på en vecka eftersom man var förkyld men imorgon så kommer jag att börja igen.  Jag har även börjat att banta ner, äta mindre och hälsosammare. Jag har inte rört alkohol nu på en månad och jag dricker citron juice vilket jag har hört att det ska hjälpa till om man ska banta.  Jag äter mindre måltider och mindre godis/choklad och chips. 

Jag känner mig inte igen med hur jag ser ut idag, jag är inte van att jag ska bli så trött på att springa. Jag älskade verkligen gymmet innan allt det hände. Jag vill kunna gå i gymmet igen utan att behöva tänka -tänk om det händer igen!

Jag ska gymma i två veckor i rad för att se hur min kropp mår utav det. och ser jag att det börjar bli bättre så kanske kommer jag att gå in i gymmet men känner att jag är inte redo för det ännu. 

 Här är bilder ett par bilder på hur jag ser ut idag :

 

 

Som ni ser så har jag rund mage vissa dagar känns det som att den är större än vanligt. jag är inte alls nöjd hur min kropp ser ut och jag vill få upp mina former vilket jag hade innan. 

Jag kommer att lägga upp om två veckor efter bilder så att vi kan jämföra om det är någon skillnad så jag hoppas på att det kommer synas! 

Jag ville dela med er utav min ”historia inom gym” och kommer dela med er senare om jag lyckas att nå mitt mål.  jag hoppas på även att ni har haft en underbar dag och kväll!

 

 

Kommentera

