dålig dag

jag hoppas på att ni har haft en underbar dag. Jag däremot har inte haft en bra dag. Allt gick snett. Först började det med att vi vaknade jätte sent, runt 2 tiden. Vi gick snabbt upp direkt efter att vi såg hur mycket klockan var. Jag struntade i att ta en dusch eftersom vi skulle åka hem till hans mamma och hälsa på. När vi satte oss i bilen och började köra ett par kilometer så dök upp ett signal som absolut ingen bilförare  vill se, röd olja lampa med texten : stanna omedelbart bilen! 

Vi stannade åt sidan och startade om bilen, röda lampan försvann!  Var det en glapp? kanske inget att oroa sig? Vi började köra ca 2 km då kom den igen..

Vi vände hem och startade om bilen och tittade i motorn. Oljan såg okej ut! Så vi körde igen men då kom den igen upp. Så vi stannade till den närmaste statoil som är ca 3 km ifrån oss men det är nerförsbacke hela väggen . VI köpte olja , fyllde på och startade. Ingen lampa. Så vi började köra  igen och inga fel, men då kom den igen. Så vi stannade på hans mammas parkeringsplats och försökte se igen men vi tänkte att det skulle varit lättare när bilen har kylts ner för att se hur mycket olja var i bilen.

Efter ca 1 timme kollade vi igen, knappt någon olja! så vi köpte igen 2 liters olja så det borde räcka! ingen lampa kom fram alls denna gången men när vi bromsade ner eller körde  30 km i timmen kom den igen. Så den kom när man körde sakta eller bromsade ner men kör man över 50 så syntes ingen lampa alls. Så frustrerande. Så när vi kom hem tog jag ett varmt bad och fixade till min video som jag ska ladda upp alldeles strax. Jag väntar nu på att den ska laddas, sedan upp på Youtube vilket kan dröja ibland evigheter

Se till att följa mig så länge på min Youtube kanal :)! jag återkommer med mer information när den är uppe :)!

Kommentera

