näthat

Jag hade tråkigt idag så jag bestämde mig för att jag skulle titta lite på blandade klipp på YouTube och läsa runt på olika bloggar. Jag spenderade minst 3 timmar på att läsa och titta på massa video klipp.  Dem flesta av dem var väldigt roliga och dem flesta av dem var sådär. Men jag kan inte sluta tänka på de otrevliga kommentarer som folk har kommenterat. Det var allt bland : vad fullt du har sminkat dig, vad är det för slags hår du har? den passar dig inte, din tröja är för tunn så man kan se din BH osv..

Varför måste det vara såna elaka kommentarer? Människor som gör några saker som de gillar och vill dela med sig till andra så att de kan se vad dem gör eller varför inte testa på olika saker? Istället för att skriva finnare kommentarer som : oj vad fint du sminkat dig, vad fin tröja du hade på dig på denna video!  Man har inte samma intresse eller samma klädstil. Hur skulle det se ut om alla var som dig själv i hela världen? Det skulle inte vara kul och ha flera utav dig?

Jag har inte haft ett speciellt klädstil innan men för ett par år sedan så har jag hittat flera bra YouTubare som jag gillar. Och dem klär sig verkligen snyggt så jag började sakta ha nästan samma kläder som dem  men jag har ändå försökt och göra som jag gillar. Visst många kanske tycker att det är inte snyggt, flera tycker annorlunda. Jag har hört själv med att vissa inte gillar hur jag klär mig men andra sa att det var snyggt 🙂  jag tror inte att det finns någon som gillar att höra något illa om sig själv för att man gör något som man gör.

Att man får höra elaka saker om sin favorit intresse kan vara ibland rätt tråkigt, man får en att stanna upp ibland och tänka- Är jag inte bra på det jag gör som jag älskar att göra? Vad gör jag för fel? men för vissa kan det vara som ett slags kick att höra negativt så att det driver dem längre fram.

Varför kan man inte sprida lite glädje istället för att sprida hat? kan man inte bara sluta skriva elakt om andra? Kan inte man bara stanna upp på någons Instagram  / Youtube klipp och bara kommentera : vad fint smink klipp, hår eller vad som helst. Det räcker att ge en främmande människa ett leende ( ingen skrämmande leende haha)  Tänk vad ett leende kan göra en annans person dag bättre. så istället att skicka ut dem taskiga meddelande, hat eller ond blick. Skicka tillbaka istället en glad kommentar? det minst 1 sekund att ge någon leende, men för personen varar leendet på läpparna resten av dagen.

Förlåt för min djupgående blogg idag, men jag ville skriva angående detta. Eftersom jag gillar att le och skratta, dela glädje istället för hat. Jag hoppas på att du gör det med?

 

Kommentera

