Jag brände mitt hår!! 

Jag har haft mörkt hår och färgat håret många gånger och det skulle vara så skönt att slippa färga den så mycket efter varje utväxt man får.  Det trodde jag , tills det hände att jag brände mitt hår! 

Jag köpte en paket  med avfärning, och två paket medblondering ( inget fel ) trodde jag. För istället att köpa en svagare nummer på paketet så köpte jag starkare. 

Så jag började att färga håret. Avfärning först och det blev lite ljusare men inget synbart. Då färgade jag med blonderingen och efter redan första paket så var mitt hår orange. Då trodde jag att äntligen började det komma fram ljusare hår och att ta den sista paketet skulle bli bra. Men då hände det, efter jag färgade med sista paketet och sköljde ur håret så kände jag att håret blev konstigt redan då när den var blött. Den var för mjuk som varm tuggummi. När jag tog tag i mitt hår så föll ur bitar av mitt hår ut!! Och jag kunde inte torka den på 2 timmar (handtorka) att använda hårfön går inte eftersom det blir värre. Så på morgonen när jag vaknade så var halva håret normal torr och halva jätte torr och förstörd! Så jag fick boka tid till frisören och klippte mig, jag passade även på att färga så som jag ville ha håret. 

Så nu har jag kort hår och har inte vant mig ännu vid det. Och jag ska färga mindre håret. 

Mitt tips: färga inte så mycket annars så kan set hända så för er med. Inte kul att se sitt långa hår bli bränt 😦 ! 

Kommentera

