Museum igen 

Solen bestämde sig för att stanna lite längre och då passade jag på att titta in på Tändsticksmuseet 🙂 att en historia om tändsticksaskar kan vara spännande visste jag inte.  

 Jag tyckte så himmla mycket om deras lilla stig museet. Fint dörr och fönster , ser ut som leksakshus.  

 
Men inne i museet så hade dem verkligen riktiga gammla tändsticksaskar och jag önskar verkligen att man kunde köpa dem för vissa av dem var riktigt intressanta att titta. Undrar vem som kom på designen på dem hahaha.  

   Men det fanns annat att se med som även gammla maskiner , hur dem tillverkade dem och vart dem kom ifrån och vem som tillverkade dem. Sem hade en massa karriär och bilder på uppfinnarna och vart de bodde. 

Först så tänkte jag att det inte var intressant när jag hörde tallas om museet men så bestämde jag mig för att gå in och som jag sa, jag ändrade mig iallafall om den 🙂 

Vad har ni gjort idag? Hur är vädret hos er idag ? 🙂

 

Kommentera

